Har I noget nyt at fortælle om et af jeres produkter eller ydelser? Så er det oplagt at udsende en pressemeddelelse. Det er en af de billigste og mest effektive måder at brande produktet eller ydelsen i forbrugernes bevidsthed.
Således konkluderer Professor ved CBS, Anker Brink Lund i "Hver egen sin ugeavis", at det er en god investering for private virksomheder at bombardere ugeaviserne med pressemeddelelser og flotte fotos. Læs hele undersøgelsen her >>.
Den væsentligste betingelse for, at en pressemeddelelse får succes er, at der er en interessant nyhed at fortælle. Og hvad er så en interessant nyhed? Ja, den skal overraske, gøre os klogere og underholde. Et godt spørgsmål er altid: Hvad skal læseren med det?
Avisredaktionen har skrevet og udsendt professionelle pressemeddelelser siden 1987, og vi bistår gerne med at vurdere, om jeres produkt eller ydelse egner sig til en pressemeddelelse.
Selve arbejdet med pressemeddelelsen og udsendelse foregår på følgende måde:
1. I giver os det materiale, I har vedrørende jeres produkt. Deriblandt billeder i høj opløsning, der kan bruges frit. Har I ingen billeder, kan vi efter aftale være behjælpelige med at skaffe fotografier.
2. En af vores journalister kontakter jer for at indhente yderligere oplysninger og tale med jer om, hvordan vi får formidlet den bedst mulige historie om jeres produkt eller ydelse.
3. Journalisten skriver et udkast til en pressemeddelelse, baseret på jeres oplysninger og eventuelt supplerende research og interviews.
4. I får lejlighed til at komme med inputs og derefter godkende den endelige pressemeddelelse.
5. Vi aftaler hvilke medier pressemeddelelsen skal sendes til, og udsender den i Avisredaktionens navn.
6. Efter aftale er der mulighed for at få udarbejdet en publicitetsrapport med presseklip.
Udover at udsende pressemeddelelsen til danske medier, kan Avisredaktionen også tilbyde udsendelse i Skandinavien, Tyskland og Storbritannien.
Interesseret i at få udsendt en pressemeddelelse? Så ring på 50 52 25 85 for yderligere information.